Static overlay

“Ik ben die negatieve sfeer bij ons op kantoor en in het bedrijf zat. Geen idee wat de reden ervoor is, maar het kost enorm veel energie.”

Static overlay
“Steeds als ik ergens in het bedrijf binnenkom, merk ik dat mensen mij ontwijken. Hoe onderzoek ik de reden daarvoor en kan dit veranderen?”
Static overlay
“Het conflict tussen mij en een van mijn managers heeft mij kapitalen gekost en bergen met energie. Na een slepende rechtszaak zijn we jaren verder en tonnen lichter. Hoe had dit voorkomen kunnen worden?”
previous arrow
next arrow

Jij bent CEO of bedrijfsleider. Wat zijn jouw ambities? A of B?

A
  • opdrachten binnenhalen
  • de markt veroveren
  • je core-asset uitbreiden
  • kosten reduceren
  • winst optimaliseren
  • netwerken
  • innoveren
B
  • conflicten met je personeel oplossen
  • onderzoek doen naar de negatieve sfeer onder je collega’s
  • veranderen van je imago onder je werknemers
  • de interne samenwerking en sociale veiligheid bevorderen
  • het  enthousiasme van uw personeel stimuleren
  • een mentaliteitsverandering in je bedrijf bewerken 
  • mensen met elkaar verbinden

Ik denk dat jouw voorkeur vooral bij A ligt.  Als CEO of bedrijfsleider ervaar je opsomming B eerder als een rem in je drive om bezig te zijn met je bedrijf. 

Desmós helpt je daarmee een stap verder. 

Wat jou energie kost, daarvan krijgt Desmós energie. Deze situaties zijn regelmatig op een eenvoudige manier te verbeteren. Dat levert jou energie en tijd op om met je ambities bezig te zijn.  

“Het loopt niet zoals ik wil”
Hoe ervaar jij je personeel? De managementlagen onder je? Heb jij het idee dat jouw personeel je ambities uitdraagt? 

Vaak hoor ik dat CEO’s en bedrijfsleiders teveel tijd en energie kwijt zijn aan hun personeel. Deze tijd en energie besteden ze liever aan hun core business.  Wat is de reden dat het soms niet loopt? 

CEO’s noemen de volgende voorbeelden (in willekeurige volgorde):

  • Er is een conflict tussen mij en de managementlaag onder mij;
  • Ik ervaar tegenwerking;
  • Mensen leveren half werk, hebben een nine-to-five mentaliteit, ze willen geen stap harder;
  • Collega’s oefenen een negatieve invloed uit op de werkvloer;
  • Mensen streven soms vooral hun eigenbelang na;
  • Sommige werknemers werken slordig. Dat moet met klanten steeds weer rechtgezet worden en dat kost geld.

Jouw ambitie is handel, werk verzetten, winst maken. Je ziet het liefst dat je mensen enthousiast meewerken aan je ambities.

Jouw mentaliteit als ondernemer heeft voor een groot deel bepaald wat je nu hebt bereikt. Je herkent je in de aanpak van ‘niet lullen maar poetsen’.

Aan de slag 
Als CEO of bedrijfsleider kun je niet alles weten. Je hebt niet alle specialistische kennis en skills zelf. Dus ben je voor een deel afhankelijk van je personeel. 

Het is jouw belang dat je personeel doet waar je ze voor hebt aangenomen, dat ze goed werk leveren. In conflictsituaties of wanneer het niet loopt lukt het ‘poetsen’ niet. Dat zijn verliesposten voor de onderneming. Dat is absoluut niet nodig! Gedreven personeel levert juist extra winst op! Dat is zoals het hoort en zoals jij het wil hebben. 

Om dat (weer) voor elkaar te krijgen is er soms meer nodig dan ‘de juiste mentaliteit’. Desmós denkt graag met je mee hoe je zo snel mogelijk weer met je ambities bezig kan zijn.

Desmós helpt! 
Desmós staat je terzijde bij conflicten tussen jou en je management, het samenwerken aan een positieve werksfeer, het enthousiasmeren van je personeel voor de doelstelling van je onderneming, het verbeteren van de samenwerking en het onderlinge vertrouwen. 

Lees hier meer over het organisatieadvies aan Gert-Jan.